Vi ...... matchen!

Efter middagen skjutsade mamma mig till bowlinghallen där jag mötte upp resten av laget som skulle spela matchen. Strax före fem bar det iväg mot Älvsbyn. En halv timmes bilfärd senare var vi framme och idag var det första gången jag var där. Tränaren var redan där eftersom han bor i Älvsbyn. Jag hängde av mig ytterkläderna i omklädningsrummet och sen tog jag det bara lungt tills matchen började. På varje bana var det en från varje lag. Eftersom Älvsbyn var hemma laget fick det börja slå. Vi började med några träningsslag. På de slagen gjorde jag en dubbel strike och en spärr. Väldigt bra för att vara första gången jag spelar där. Även i början på första serien gick det bra, en dubbel strike plus en spärr blev det på de tre första rutorna. Sen gick det väl skapligt. Någon strike då och då fick jag och spärrade när jag kunde. På fyra serier fick jag 538 poäng, skapligt ändå. De andra i laget spelade också bra. Efter att alla fyra serierna var spelade stod det -234 poäng på skärmen. Det betydde att det var vårat lag som var det segrande laget. Vi fick den där segern jag ville. Jag hoppas att jag får åka på en match snart igen, för det var verkligen roligt. Nästa gång kanske det blir en match här hemma i Boden. Nu ska jag slänga mig i sängen, för imorgon är det en friluftsdag i Storklinten som väntar med pimpel tävling. Puss och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0