Stickar en ny halsduk

Idag var det dags för det nationella provet i engelska. Första 80 minuterna hade vi läsa och förstå. Vi fick sen en rast på 30 minuter innan vi började med lyssna och förstå. Jag misslyckades totalt. Det vi inte många frågor som jag kunde svaret på, resten fick jag gissa på. Men jag är ju inte så bra på engelska, så jag hade väl inte förväntat mig det heller. Men vem vet det kanske gick bättre än jag tror. Efter skolans slut i alla fall gick jag till farmor eftersom hon skulle hjälpa mig att fästa några trådar på halsduken. När jag kom dit hade hon dukat fram fika till mig som jag smällde i mig lite medan hon fixade med halsduken. Det sista hon gjorde innan jag började sticka var att börja på ett nytt garn som jag inte kan riktigt ännu. Kvart i fyra gick jag till busshållplatsen vid Step In och väntade att bussen skulle komma. Efter bara några minuter kom bussen och jag klev på. Jag ringde till mamma och sa att jag var på väg hem så att hon kunde börja med maten. Bussen blev lite sen för vi hamnade bakom bommarna när tåget kom. Men jag var hemma kvart till tjugo över fyra. Maten var redan färdig när jag kom hem så jag tvättade bara händerna och sen satte jag mig och åt. Ikväll har jag sett lite på tv. Men mest har jag suttit och stickat på min nya halsduk. Den är svart och ska bli en sådan man drar över huvudet. Jag vet inte vad det kallas men... Försöker sticka så mycket jag kan så att den snart blir färdig. Behöver en halsduk när det är kallt på morgonen. Så här ser halsduken ut just nu. Den ska bli dubbelt så lång och sedan ska jag sy ihop båda kortsidorna på den. Puss!
Att göra en egen halsduk känns mycket roligare än att man går till affären och köper en som man hade kunnat sticka själv. Plus att det är roligt att kunna ha på sig något som man har gjort själv.

Kommentarer
Postat av: Jane !!

gillar dina '' outfit'' bilder :D meeer sånt i bloggen :D:D

2010-03-17 @ 22:05:09
Postat av: Emma

Kommer mer sådana bilder imorgon. Har haft fullt upp idag.

2010-03-17 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0