Snart sitter en sådan här på bilen

Eftersom jag fyllde 16 år för en vecka sedan, så får jag börja övningsköra nu. Fast först ska man väl ha ett lämplighetsintyg eller vad det heter. Åtminstone av föräldrarna måste ju också gå någon kurs så att de får övningsköra med mig. Men det känns ganska läskigt att snart kunna övningsköra. Att man själv ska sitta bakom ratten och köra, läskigt. Billigt är det ju inte heller bara lämplighetsintyget och kursen för en förälder kostar ju ganska mycket. Men när man sen ska ta körkortet blir det absolut inte billigt. Men ett körkort vill jag ha. Även om man inte skaffar sig en bil med en gång så är det ju alltid bra att ha körkort. Jag kanske lånar mamma och pappas bil någon gång. Om de vågar låna ut den till mig såklart. Vem vet jag kanske kör så dåligt som de som är med i "Sveriges värsta bilförare". Men på ett sätt ska det bli roligt att få köra bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0