Nytt bowlingklot

Idag slutade jag skolan klockan två och då gick jag till vårdcentralen där mamma var. Jag fick vänta en liten stund innan hon var färdig. Sen åkte vi in till stan till bowlinghallen, för i måndags bestämde jag mig för att köpa ett nytt klot och idag skulle jag dit och borra hål för fingrarna. Vi hade bestämt tid vid två så vi kom dit en liten stund innan. Vi följde Tommy till rummet där han borrar i kloten. Jag fick testa olika gummi pluttar till fingrarna som ska vara i klotet. Det fanns tre stycken som passade perfekt, ett till varje finger. Det tog ett bra tag innan hann borrat klart alla hål och stoppat in pluttarna. Eftersom mitt gamla klot var mycket lättare och tumhålet var för stort fick jag stå och träna att dra ur tummen ur hålet ett tag innan jag fick gå ner på en bana och träna att kasta. På första slaget jag gjorde trodde jag att jag skulle följa med klotet till käglorna, för jag fastnade ganska rejält. Men i sista sekunden lossnade det och föll med en duns ner på banan. Som tur var gjorde jag mig inte illa. Tommy hjälpte mig att slipa lite på släppet, pendeln med armen, gången och siktet. Jag fick till några bra kast till och med 5 strikar. Det enda man kanske skulle behöva nu är en väska till klotet och möjligen ett spärrklot. Men det är sånt som jag får önska mig till jul eller så köper jag det efter att jag har sommarjobbat i sommar. När vi äntligen var färdiga där åkte vi och hämtade Nikki hos Gunnar och sen var det raka vägen hem. Har väl inte gjort så mycket ikväll. Jag såg på Desperate Housewives med mamma och så har jag stickat lite igen. Måste ta mer garn på fredag när jag har syslöjd. Nu sitter jag här och taggar inför utvecklingssamtalet som jag har imorgon klockan halv elva. Ursch! Det är verkligen något som jag inte gillar, sitta där framför läraren och prata. Nej, det hade man helst sluppit. Till helgen blir det däremot roligare för då ska kanske jag och pappa åka och bowla. Jag ska spöa skiten ur honom då. Det ska bli roligt. Puss!

Kommentarer
Postat av: Ola

Nähädu! Är det nån som kommer att få smisk så är det du Emma. Bowling är jag en mästare på.

2010-03-18 @ 16:34:33
Postat av: Emma

Nejnej! Du kommer få så mycket stryk att du får krypa hem :D

2010-03-18 @ 16:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0