Hem ljuva hem!

Då var men hemma igen efter att ha varit i Malmberget i tre dagar och spelar bowling på lilla VM. Sammanfattning: Dagarna där har varit jätteroliga och det har varit fint väder. Som bäst spelade jag första dagen alltså på fredagen. Då fick jag 567 poäng på 4 serier och låg på 3:e plats. Sen gick det bara sämre och de andra tjejerna spelade mycket bättre. Jag hade väldigt otur och fick massa hål som jag inte kunde spärra. Tillslut hamnade jag på plats 6 av 6. Jag hamnar hellre sist än att komma på 4 plats precis utanför pallen. Banorna är väldigt oljiga där mycket mer än i Boden i alla fall, så det är jag inte så van vid. Idag var det sista dagen och jag spelade väl inte så bra, men det berodde på att min tumme inte höll. Den var full av skavsår (alldeles blodig nästan). Kunde inte spela så bra då när jag fick så förbaskat ont i tummen. Men jag ska inte skylla på det, dem andra tjejerna var helt enkelt mycket bättre än jag och var helt klart värda en plats på pallen. Måste snart leta efter ett klot som är tyngre än det jag har. Mitt klot är alldeles för lätt. Nu har jag en 10 och jag skulle behöva en 13 kanske. För i nuläget när jag kastar så studsar klotet bara bort, men med en tyngre så blir det inte så. Ett år kvar till nästa kval till lilla VM ungefär, får hoppas att jag tar mig vidare då också så att jag kanske kan få en bättre placering än denna gång. Men tills dess ska jag träna och försöka bli bättre än jag är idag. Har träning imorgon då jävlar ska det strikas så det bara smäller. Känner att jag behöver få ur mig en bra serie snart. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0