Gruvberget

Sov lite längre idag, för jag var uppe ganska länge igår. Klockan hann bli lite efter ett innan jag gick och lade mig inatt. Vid tio över elva klev jag upp och såg på lagtävlingen i alpint medan jag åt frukost. När det sen var färdigt stickade jag en stund på min halsduk. Jag ska göra en likadan som den jag stickade till mamma fast den här är i mörkare grå färger istället och smalare. Mammas kompis Eva ringde och frågade om vi ville komma till Gruvberget och grilla. För hon och hennes karl hade åkt skoter dit. Vi bestämde ganska fort att vi skulle åka dit så jag gick och gjorde mig i ordning. Jag och mamma hjälptes åt att packa ihop lite fika och korv i en väska innan vi åkte. Även fast det bara var 4- ute så tog jag på mig rejält med kläder, så att jag inte skulle frysa för där uppe blåser det ganska mycket. Självklart var hunden med. Hon fick springa lös där och hon tyckte nog det var kul. De hade gjort en brasa som vi satt och höll värmen vid. Det var länge sedan jag var ute i naturen och satt vid en brasa. Det var mysigt! Efter ett tag tog vi fram korven och började grilla. Nikki sprang runt och smågnällde för hon tyckte det var så kallt. Fast hon hade skor och ett täcke på sig. När vi varit där i drygt två timmar började jag också frysa. Jag kände knappt mina tår. Så vi började dra oss hemåt, för alla kände sig kalla om fötterna. När vi var hemma igen var det dags att städa rummet, som jag längtat så efter. Not! Men man är ju tvungen att göra det ibland. Jag dammsög, dammtorkade och möblerade om i rummet. Det blev så fint att jag nästan inte vågar vara här inne så att jag stökar ner det igen. Ikväll har jag bara slappat framför tv:n, ätit ostkrokar och sett på Wipeout. Det var säsongs premiär idag klockan åtta. Jag var så klantig att jag glömde kameran hemma när vi åkte till Gruvberget så det blev inga bilder. Då var det skola imorgon igen då. Efter en jätteskön helg. Jag fattar inte, helgen bara flyger förbi och så är det måndag igen. Men det som är roligt med måndagar är att jag har träning och nästa måndag blir ännu roligare för då fyller jag år. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0