En dag i Storklinten

Idag var det den årliga friluftsdagen på skolan och jag hade valt att åka till Storklinten och pimpla. Vädret kunde man då absolut inte klaga på, det var soligt och några plusgrader tror jag. Alla som skulle dit fick åka buss från skolan halv nio imorse. Det var ett 40-tal elever som hade valt att pimpla och jag och min lillebror var två av dem. Man fick betala 40 kr för bussresan dit och tillbaka plus fiskekortet. Inte så farligt tycker jag. När vi fått varsitt hål borrat började vi pimpla, men bara efter ett litet tag blev vi less av att sitta där och rycka i ett pimpelspö. Så då tog vi fram lite fika som vi satt och gottade oss på. En och annan godisbit slank också ner. Vi gick en promenad sen och jag tog några kort på skidbacken och restaurangen bland annat. Ganska fina bilder tycker jag. Hämtade våra saker sen som vi hade lämnat kvar och gick till restaurangen och delade på en stripsmeny. Det var grymt gott när man var så hungrig som jag var. Bussen åkte sen hem kvart över två och vi var framme vid skolan strax över tre. Pappa stod där med bilen och väntade på oss så vi åkte hem med honom. Direkt när jag kom in tag jag mig en varm dusch. Det var väldigt skönt när jag var så stelfrusen om fötter och händer. Nu väntar jag på att släkten ska komma och äta tårta för att jag har fyllt år. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0