30 Mars 2010

Hela eftermiddagen har jag suttit och läst i historieboken om andra världskriget och Hitler. Att sitta och läsa om folkmord är kanske inte det jag brukar göra på en eftermiddag, men det kändes som att jag var tvungen att träna lite till provet om jag ska få G åtminstone. Som jag säkert har skrivit så är SO inte det ämnet som jag tycker bäst om i skolan utan då blir matte om jag får välja, för det tycker jag är jätteroligt. Men jag vet att det är många bara i min klass som tycker att det är ett jätte jobbigt ämne. Men alla har ju oftast något ämne som de tycker mindre om eller inte gillar. Det ska bli skönt med påsklov nästa vecka, så att man får vila ut lite. Har varit så förbaskat trött det senaste två, tre veckorna. Dessutom så är det bara kvar en dag till klockan två imorgon och sen en halvdag till klockan elva kanske tolv på torsdag, då vi har elevensval. Då blir det mest bara att sitta och chilla och läsa en bok i någon timme. På fredagen är vi lediga, för det är långfredag och då går vi tydligen inte på skolan. Skönt! Men det som är trist är att loven alltid går så förbaskat fort. Lovet hinner knappt börja och sen är det slut igen. Är det någon som håller med mig? Sen är det inte så länge kvar till sommarlovet och skolavslutningen i juni ;P och tills man börjar gymnasiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0