Varit på middag!

Sov lite för länge på morgonen. Fick springa halvt sovande till bussen för att hinna med. Först på morgonen hade vi halvklass Svenska/NO och jag hade svenska. Fortsatte att läsa i böckerna från spelet "Läsa och Spela". Det var ju inte särskilt bra, för då blev jag bara ännu tröttare. Efter den lektionen hade jag utvecklingssamtal med vikarien för min kontakt lärare och då passade jag och mamma på att fråga om mitt spanska betyg stämde. Han trodde faktiskt att jag hade fått fel, så han skulle kolla upp det. Har 185 poäng så då blir det ju 190 istället. När samtalet sen var slut följde jag med mamma när hon skulle till Gunnar och hämta Bambi. Vi skulle passa henne, för han skulle på fredags lunch. Mamma skjutsade sen tillbaka mig till skolan och då började syslöjden. Innan jag började fundera på vad jag skulle göra gick jag och hämtade min pärm i träslöjden. När jag kom tillbaka började jag bläddra i olika pärmar, för att få ideer. Kom tillslut fram till att jag ville göra någonting som blir en utmaning för mig. Så jag ska sticka ett par lovikavantar och jag har aldrig stickat i hela mitt liv. Har inte ens hållit i en sådan där sticka. Men jag har alltid velat kunna sticka. När vi slutade för dagen kom mamma och hämtade mig. Eftersom det inte går någon buss hem på fredagar. Mamma släppte av mig och Bambi hemma och sen åkte hon iväg till vårdcentralen. Jag och Bambi lade oss i soffan och såg på herrarnas andra åk i storslalom och damernas superkombination slalom delen. Anja låg nia efter super-g delen, men när det blev slalom gjorde hon ett kanon åk och vann före Michaela Kirchgasser och Lindsey Vonn. När mamma och Emil kom hem fikade vi. Mamma åkte sen efter ett tag och hämtade pappa. Han har varit och tatuerat sig. Nu är klockan precis före tolv på kvällen och för inte så länge sen har vi kommit hem från en jätte trevlig kväll hos Gunnar. Vi åt middag, såg lite på Let's Dance och satt och pratade. Är grymt trött nu, ska ta och krypa ner i sängen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0