Sökt till gymnasiet!

Var skolan idag som vanligt. Hade bland annat bild på morgonen och då gjorde jag klar min prick bild. Man fick alltså välja att valfritt motiv och då valde jag en nalle som håller i ett hjärta plus Musse Pigg. Men bilden med Musse tyckte jag blev finast, fast nallen blev väl heller inte så tokig. Kanske lägger upp en bild imorgon och jag hinner. Men i alla fall, på idrotten skulle vi dansa Foxtrot. Grundstegen var inte så svåra. Lärde mig stegen ganska fort. Men när vi sen skulle snurra runt, blev det allt svårare. I slutet av lektionen skulle vi dansa i par. Gick väl så där kan jag säga, kom av mig flera gånger. Men man kan inte lära sig allt på en gång. Efter skolan var jag med Marre. Vi var först hos henne tills jag skulle hem och äta. Men hon kom inte så långt efter att jag gått hem, för hon var tvungen vänta på att hennes syster skulle åka iväg på handbollsträning innan hon kunde komma. När hon sen kom, så började vi att försöka fixa till min blogg lite. Den förra designen jag hade var bara en nödlösning, eftersom jag inte riktigt vet hur man fixar till den. Så därför fick jag hjälp av Marre och även lite av Emil som fick komma och hjälpa oss. Men blev nöjd med hur resultatet blev. Lite efter sju tiden var Maria tvungen att gå hem, för pappa skulle nämligen hjälpa mig med min ansökan till gymnasiet. Som första handsval valde jag Estetiska programmet (bild och form) som jag helst skulle vilja gå. I andra hand blev det Hotell och Restaurang och i tredje Barn och Fritid. Det sista valet tog jag mest ifall jag inte skulle komma in på något av de andra valen, men det borde jag ju göra. Hoppas jag väl! Imorgon är det dags för det efter längtade kvartssamtalet. Det är det bästa jag vet, alltså inte! Men ska passa på att fråga om jag fick rätt betyg i spanskan. Eftersom det var flera som hade fått fel av misstag. Ska också ha syslöjd och det är första gången i nian som vi har det. Har ju haft träslöjd innan. Men det ska bli kul med lite ombyte. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0