Nationella prov

På morgonen vaknade jag faktiskt innan klockan ringde. Var lite orolig inför nationella provet som jag har idag, så jag kunde inte sova. Idag är det nämligen skrivuppgiften och jag är typ inte så bra på att hitta på saker att skriva om, när man har begränsad tid på sig. Men jag gick i alla fall upp och tog mig en panodil. Hade extremt ont i huvudet, men jag ville gå så att jag kunde göra bort provet. Ville ju inte på ett sett missa det, även om jag inte precis längtat efter det. Innan jag gick till bussen fyllde jag en vattenflaska med pepsi och tog med mig en förpackning med singoalla. Tiden vi har på oss att skriva uppgiften på är 2 timmar och 40 minuter. Så jag tog med mig något att dricka och tugga på. Som vanligt tog jag skolbussen till skolan och halv nio började vi lektionen då vi hade provet. Tjugo i nio fick vi börja skriva. Det gick bättre än jag trodde. Jag skrev i alla fall på en av uppgifterna. Man fick ju välja mellan fyra olika uppgifter och jag valde en som jag skrev om. Hoppas bara att jag får bra betyg på provet. Direkt efter jag skrivit färdigt gick jag och åt lunch, innan matsalen skulle hinna stänga. De vanliga lektionerna började tio över tolv och då hade vi matematik. När den lektionen var slut kände jag att jag inte orkade mer. Huvudvärken hade bara blivit värre så jag åkte hem för dagen och vilade mig. När Emil sen kom hem vid två fikade vi och såg på Vinterspelen som vi hade inspelat. Nu ikväll har jag inte gjort så mycket bara tagit det lugnt och sett på sista delen av Vinterspelen och Made in Sweden. Jag tycker att Play är jättebra. Deras låt Famous tycker jag väldigt mycket om. Nä, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa en bok innan jag släcker för natten. Mer intressanta saker får ni veta imorgon. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0