Namnsdagsbarn

Jag satt vid datorn tidigare idag och fick då se att det är den 28 februari idag alltså min namnsdag. Jag heter Maria i mellannamn som mamma också gör. Gick och gratulerade mamma och sen började vi baka dajmrutor. Har velat göra det länge och nu gjorde vi det äntligen. Blir väl att vräka i sig många bitar ikväll. Blir ni sugna? Det är jättegott i alla fall. Efter middagen gick jag och pappa en lång promenad med hunden och kom in för en liten stund sen. Kände att jag behövde lite frisk luft och nu var det ju inte så kallt ute bara -9. Jag tog på mig rejält med kläder i alla fall för jag vill inte bli sjuk till på fredag, för då ska jag ju åka till Malmberget och spela lilla VM. Igår fick jag förresten 500 kr av mormor så att jag kan köpa ett par bowlingskor. Det blir som en tidig födelsedagspresent jag fyller ju nämligen 16 år den 22/3. Så i morgon innan träningen ska jag köpa dem så att jag kan testa spela med dem innan jag åker iväg till Malmberget. Nu väntar jag bara på att brevet ska komma med informationen om hur det går till och hur det blir med boende och sådant där. Det enda jag vet är att man spelar 8 serier på fredagen och 8 serier på söndagen. Medan man spelar 16 serier på lördagen, 8 serier på morgonen och 8 serier på kvällen. Kommer vara helt slut när jag kommer hem. Dessutom har jag träning på måndagen. Kommer bli några jobbiga dagar men jätteroliga. Jag längtar verkligen dit. Grattis till alla er som heter Maria. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0