Varit på Movitz konsert

När vi började halv nio idag var det två utbytesstudenter som kom till våran klass och pratade om Australien. Hur det var där och vad det fick uppleva. Sen vid kvart i ett gick alla åttor och nior i hela Boden till Hildursborg där Movitz skulle ha en konsert. Jag tycker väl inte att det är den bästa gruppen, men helt klart godkänd. Äppelknyckarjazz är den bästa låten som gruppen sjunger tycker jag. Efter att konserten slutade kutade jag tillbaka till skolan så att jag skulle hinna med bussen som skulle gå klockan två och jag hann precis. När jag kom hem bytte jag bara kläder och sen åkte jag och mamma iväg till stan. Vi åkte till vårdcentralen och Kvantum. När vi kom ut från Kvantum och skulle sätta oss i bilen bestämde vi oss för att åka hem och göra mat innan bowlingen började. Det blev lite roligare pasta som mamma sa (Gnocchi) och köttfärssås. Vi tyckte det var enkelt att göra, eftersom vi bara behövde värma köttfärssåsen i en gryta. Efter middagen bar det iväg mot träningen. Hela träningen försökte jag få till ansatsen och släppet lite bättre plus att jag tränade på att spärra kantkäglorna. Är inte så länge kvar nu tills jag ska åka till Malmberget och spela lilla VM. Team Sportia öppnade idag brevid Åhlens i gamla Hemköp, så vi gick det och tittade när träningen var färdig. Affären var jättefin och vi har verkligen behövt en ny sportaffär som vi nu har fått. För inte så länge sedan satt hela familjen Bergdahl och tittade på semifinalen samt finalen på damernas sprintstaffet och ikväll tog Charlotte Kalla och Anna Haag hem ytterliggare en medalj.Den här gången räckte det inte hela vägen fram men det blev ett silver. Så nu har Sverige 7 stycken OS-medaljer. Med valörerna: Charlotte Kalla (Guld), Björn Ferry (Guld), Anna Haag (Silver), Anja Pärson (Brons), Marcus Hellner (Guld), Johan Olsson (Silver) och Charlotte Kalla/Anna Haag (Silver). Men självklart hoppas jag på många fler svenska medaljer. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0