Det går framåt!

Hade lite svårt att somna igår kväll, för tvättmaskinen dundrade på i tvättstugan och pappa var ute och levde om med snöbjörnen. Men jag somnade till slut. Sen vaknade jag sju i morse av att mamma kom in och väckte mig och sa att jag hade försovit mig. Klev upp och tvättade håret och gjorde mig i ordning och sen gick jag till Maria. Som jag sen gick till bussen med. På skolan hände det inte så mycket. Hade svenska, NO och syslöjd. Just på syslöjden fortsatte jag sticka på lovikkavantarna. Nu har jag lärt mig hur man gör. Tog till och med hem vanten, så att jag kan fortsätta sticka hemma. Efter jag slutat skolan gick jag och mötte mamma och mormor på stan. Var inte där så länge innan vi åkte till Coop Konsum och köpte mörk choklad och en lime. För jag skulle nämligen baka Chocolate chip cookies. Har aldrig gjort dem förut, men någon gång ska ju vara den första. Åkte i alla fall hem sen och började baka dem medans jag passade Nikki och Bambi. När kakorna var i ugnen passade jag på att sticka lite på min halsduk som jag håller på med. Har stickat den dubbelt så lång nu om man jämför med bilden som finns på bloggen. Den blir verkligen fin. När Emil kom hem satte vi oss och såg på tv en stund. Gunnar kom och hämtade Bambi lite efter tre tror jag klockan var. Till middag idag åt vi bara varma mackor. Vi orkade inte göra något annat, så det blev bara något lätt. Ikväll har jag bara suttit en stund vid datorn. Annars har jag suttit framför tv:n och stickat på halsduken eller vanten. Det börjar alltså gå framåt, är inte så hemskt mycket kvar på den nu. Medan jag stickade såg jag i mellan åt på Let's Dance och Solsidan. Nä, nu hör jag att någon ropar på mig... det är visst sängen ;p som vill att jag ska komma och lägga mig. Den känner sig så ensam och vill att jag värmer den. Håller faktiskt på att somna här, så jag säger god natt och skriver mer i morgon och lägger kanske upp nya bilder. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0